Henrik Kildahl stopper som præst i Viborg Oasekirke

Henrik har meddelt bestyrelsen, at han ønsker at afsøge nye veje og derfor stopper som præst i Viborg Oasekirke ved udgangen af juli 2024.

Det er uden tvivl en stor sorg for os og for menigheden, at en lang og god periode på knap 11 år nu har nået sin afslutning, men vi ønsker samtidig Henrik et stort tillykke med en velovervejet og modig beslutning, som, vi fornemmer, er den helt rigtige for ham.

Vi sender Henrik af sted videre med både vores og Guds velsignelse!

Når vi ser tilbage, fyldes vi med en dyb taknemmelighed over, hvad Henrik har bragt til vores menighed. Han har i høj grad været med til at forme os som kirke og været medvirkende til, at Viborg Oasekirke i dag står som et både velfunderet og velfungerende fællesskab.

Gud har været god mod os, og vi er i bestyrelsen overbevist om, at Gud har meget mere til vores kirke.

Henrik sætter selv ord på sin beslutning her:

Kære menighed

Efter mange uger med bøn, refleksion og samtaler, har jeg besluttet at opsige min stilling som præst i Viborg Oasekirke med udgangen af juli måned. Min beslutning kommer ikke på baggrund af konflikt eller uoverensstemmelser, men en erkendelse af, at jeg skal noget andet med mit arbejdsliv. Jeg ser tilbage på næsten 11 års ansættelse med stor glæde over den del af kirkens historie, som jeg har fået lov til at være med på som præst for en fantastisk menighed.

Jeg ved endnu ikke, hvad jeg skal fremadrettet, men er så småt begyndt at lede efter nye jobmuligheder og er spændt på, hvad fremtiden bringer.

Endeligt vil jeg sige, at jeg er overbevist om, at kirken også går en ny og god tid i møde. Vi er det bedst tænkelige sted; nemlig i Guds hænder. Og så har vi en fantastisk bestyrelse, som med menighedens opbakning og forbøn har rigtig gode forudsætninger for at løse det, som nu ligger foran.

Guds fred
Henrik Kildahl

Denne situation er ny for os alle sammen. Vi er triste og lidt overvældede, men vi er ikke modløse. Vi tror på fremtiden og på, at Gud fortsat lægger tingene til rette for os.

Med støtte fra gode mennesker omkring os, er vi i fuld gang med at forsøge at finde de gode, fremtidige løsninger. Silkeborg Oasekirke står til rådighed med sparring i det omfang, vi har brug for det, og Kathrine Wanninger hjælper os med kommunikation.

Vær med til at bede for os og hele processen. Bed også for Henrik om en god afslutning og Guds fred i det nye, der venter.

Spørgsmål eller kommentarer er til hver en tid velkomne, så kontakt meget gerne medlemmer af bestyrelsen eller Henrik.

På bestyrelsens vegne
Line Engbirk Grud, formand for Viborg Oasekirke