Viborg Oasekirke

Her skal være rart at være, og det skal være let at komme ind og høre til

I vores "telt" er der altid plads til flere

Vi arbejder ud fra vores vision “Gør dit telt større”. Visionen giver et godt billede af, hvad vi gerne vil bruge vores tid på. Vi drømmer om, at Viborg Oasekirke bliver et hjem, der er som teltet, der har dugen spændt helt ud! Herunder beskrives tre fokusområder, som handler om, hvordan vi vil spænde teltdugen ud og gøre mere plads i teltet.

Et godt hjem

Vi ønsker et hjem, der er et naturligt samlingssted. Her skal være rart at være, og det skal være let at komme ind og høre til. Vi ønsker en kirkebygning, der indbyder til fællesskab og fest, så den kommer mange mennesker til gavn og glæde. Vi ønsker sammen at danne de fysiske rammer for et åndeligt hjem; for de aktiviteter, som allerede eksisterer og for de nye, som opstår. Vi ønsker, at tilhørsforholdet for den enkelte må være stærkt, og at endnu flere må opleve medejerskab over kirken.

Et pitstop

Ligesom biler under et motorløb har brug for at holde pauser og blive tanket op, inden de igen kører videre, ønsker vi, at kirken må være et sted, hvor man bliver fyldt op og klædt på til at være der, hvor man er i verden. Vi ønsker, at alle, der kommer til vores kirke, må føle sig som en del af et værdifuldt fællesskab. Vi ønsker at se mennesker i alle livets faser blive oplært og udrustet til tjeneste, vokse i troen og blive klædt på til at give troen videre og lede andre hen til Jesus. Vi ønsker at se mennesker blive opbygget og forvandlet af Guds ord og Åndens gaver.

Synligt og attraktivt

Vi ønsker, at det må være let at finde hjem. Alle, som søger Gud, kirke og fællesskab, skal have let ved at finde det. Derfor ønsker vi at være en synlig kirke, der inviterer til fællesskab og arbejder for at gøre Guds godhed og kærlighed tilgængelig for alle. Ligeledes ønsker vi at indgå i meningsfyldte samarbejder, der arbejder for at velsigne vores by med godhed og fællesskab.

Mød bestyrelsen

Vi arbejder for at velsigne vores by med godhed og fællesskab

Henrik Kildahl

Præst

Line Engbirk Grud

Formand

Anne Wesenberg

Næstformand

Christian Hougaard

Kasserer

Mathias Bertelsen

Medlem

Meget mere kirkefællesskab

Tilmeld dig vores nyhedsmail og bliv klogere på, hvad der sker i kirken.